Franchise moet hard in zijn formule zijn, maar “zachte” factoren bepalen of het een succes wordt!

Van iedere € 10,-- omzet in het MKB zijn er € 4,-- door franchisenemers gerealiseerd!

Een franchiseformule is een dynamische vorm van een arbeidsovereenkomst of een verlegen vorm van ondernemerschap, zegt Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. van CS Advocaten.
De kunst zit erin om de zakelijkheid van de franchisegever - die niet zelden sterk stuurt op cijfers - te laten aansluiten bij de zakelijkheid maar OOK de emotie van de franchisenemer.
Het onverstandigste dat een franchisegever kan doen is van een zelf gecreerd inspraakorgaan een tandeloze tijger te maken. Als men communiceert dat franchisenemers niets te vertellen hebben op bepaalde vlakken van de formule, dan kiezen ze daarvoor. Dat hoeft niet slecht te zijn en kan zelfs zeer goed werken. Het gaat pas mis - en goed mis - wanneer franchisenemers het gevoel gegeven wordt dat hun mening telt, terwijl dat feitelijk niet zo is.

Wij herkennen deze problemen vaak voordat ze escaleren en we kunnen vaak direct inspringen om problematische situaties om te buigean naar een winstgevende heroriëntatie.
Wij werken waar nodig samen met andere expertises; veelal zijn enkele gesprekken genoeg om de motivatie van betrokkenen en de juridische kaders van de organisatie weer helder te maken.